Razočarani ste proizvodom: šta dalje? Vodič za pametne reklamacije.

24.2.2020.

Kako se pametno podnosi reklamacija proizvoda?

Kupili ste krekere, otvorili ste ih posle par dana i nakon prvog zalogaja shvatii ste da su užegli? Pogledate rok trajanja- nije istekao. Šta radite? Bacite ih i zaboravite na njih. Eventualno date sebi obećanje da ih nećete više nikada kupiti. Ako ste baš ljuti tog dana, date sebi obećanje da više nećete kupiti ništa od tog brenda. Ako ste baš mnogo ljuti, reći ćete još nekome sutradan o tome kako ti krekeri ništa ne valjaju.

A zamislite sada ovo. Kupili ste šampon za kosu, oprali ste kosu sa njim i dobili ste nestvaran osip zbog koga se češete dve nedelje. Sada je cena koju ste platili dosta veća, šta ćete uraditi? Pisaćete proizvođaču i čekati odgovor? Verovatno bez jasne ideje i šta da očekujete osim izvinjenja koji će Vam verovatno uputiti.

Zamislite tek ovo: Kupili ste pelene za bebu, stavili ste bebu da spava i ujutru ste otkrili da je pelena pukla i da su se kuglice za apsoprpciju urina rasule svuda po peleni. Vaša beba je spavala u sopstvenom urinu 8 sati zbog lošeg proizvoda. Pisaćete proizvođaču? Pisaćete na svim društvenim mrežama i reći ćete svim ljudima koje poznajete o grozoti koja vam se desila.

Ali, na kraju krajeva, ljudi će i dalje kupovati ove pelene, ovaj šampon i ovaj kreker, jer Vi na žalost nemate pravi instrument kao pojedinac da napravite značajnu promenu. A zamislite sada da na jedno mesto dođu svi oni kojima se desilo da se dečija pelena pocepa. Mesto na kome besni roditelji mogu da ostave svoje utiske, a zadovoljni roditelji da pomognu sa preporukom za zamenu.

Ovaj portal je upravo to mesto.

Međutim, kako ovaj tekst ne služi za samopromociju portala na njemu samom, pogledajmo Vodič šta raditi u situaciji kada Vas neki proizvod veoma razočara.

Proizvod sa fiskalnim računom odnesite kod trgovca od koga ste ga kupili. Zato uvek sačuvajte račun! Trgovac će Vam reći koje su mogućnosti za reklamaciju, zamenu ili povraćaj novca. U zavisnosti od tipa reklamacije, moći ćete da ostvarite različita prava. Ali svoje potrošačko pravo prvenstveno ostvarujete preko trgovca, tj. u maloprodajnom objektu gde ste proizvod pazarili.

Ako i nakon realizovane reklamacije imate potrebu da obavestite proizvođača o problemu koji ste imali, ne libite se da ga kontaktirate.

Ukoliko je proizvođač iz Srbije, kontaktirajte ga direktno, ali uvek putem e-mail-a. Mnogi proizvođači imaju posebne e-mail adrese za komunikaciju sa potrošačima, pa posetite njihov sajt. Ukoliko na sajtu nema e-mail adrese, pozovite telefonom i raspitajte se na koju adresu možete uputiti dopis. Nikada nemojte usmeno prenositi svoje utiske osobi na drugoj strani slušalice, jer je velika šansa da razgovarate sa osobom kojoj nije u opisu posla da rešava Vaš slučaj. Zato ih samo ljubazno zamolite za e-mail adresu i ime i prezime osobe kojoj možete e-mailom da se obratite.

Ako je proizvod napravljen Van Srbije i iz nekog razloga niste u mogućnosti da pronađete kontakt e/mail za potrošače, uvek možete da kontaktirate uvoznika i distributera. U pitanju su firme zastupnici za brendove, tako da su oni ti koji su odgovorni za plasiranje ti proizvoda na teritoriji naše zemlje.

Budite konstruktivni. Ako ste besni zbog lošeg proizvoda ili greške u proizvodu koji ste kupili, imajte na umu da je velika verovatnoća da proizvođač ni ne zna da je do greške došlo. Do promene svojstva proizvoda, pogotovo prehrambenih, u većini slučajeva dolazi zbog propusta u transportu i skladištenju kada roba već ode od proizvođača. Tačno je da to nije “vaš problem”, ali trudite se da bude kulturni i dostojanstveni u obraćanju, kao i da date konstruktivnu kritiku.

Ukoliko ne dobijete odgovor u roku od 8 dana na reklamaciju koju ste uložili prodavcu, obratite se Tržišnoj inspekciji. Na ovom LINKU imate e-mailove svih odeljenja Republičke tržišne isnpekcije po većim gradovima u Srbiji. Pronađite kom okrugu pripadate i pošaljite e-mail sa prilogom u kome se vidi Vaša reklamacija na koju nije odgovoreno.

I ne zaboravite- ostavite svoj utisak na portalu Consumer Patrol, jer ćete tako napraviti pravi doprinos vašim glasom. Vaše mišljenje se računa!

Da li ste nekada podneli reklamaciju? Da li je uvažena?

View Results

Loading ... Loading ...